Retribució de l’estalviRetribució de l’estalviRetribució de l’estalviRetribució de l’estalvi
  • Sobre Quibus
  • Serveis per particulars
    • Simulador de rendes vitalícies
    • Simulador de rendes vitalícies
  • Serveis per empreses
    • Previsió Social Empresarial
    • Promotors/comissions de control de plans de pensions d’ocupació
    • Simulador de rendes vitalícies
  • Valoracions actuarials
  • Tarifes
    • Serveis i honoraris revisió financera actuarial pla de pensions
    • Serveis i honoraris a particulars
  • Notícies informatives
Català
  • English
  • Spanish
✕
Lletres del Tresor
3 de febrer de 2023
Valoracions de carters d’actius financers
9 de febrer de 2023

Retribució de l’estalvi

El tercer concepte clau de tota operació de vendes és l’assessorament independent i qualificat

El deure de tot venedor, no és mostrar els beneficis del producte perquè el comprador pugui donar solució a les seves necessitats? De nou, apareixen dos dels tres conceptes clau: producte i necessitat. La meva hipòtesi: el sistema financer no sempre ven els productes que necessita el client.

La setmana passada en la presentació de resultats d’un banc espanyol, el conseller delegat va argumentar la pregunta de per què no retribuïen els dipòsits, que el banc considera que hi ha altres productes financers per retribuir l’estalvi. Per exemple, les rendes vitalícies. Es pot explicar de maneres diferents. Garantir als hereus l’import de la inversió en cas de defunció i retribuir el capital amb rendes mensuals. Un dipòsit sense liquiditat i cobrament d’interessos mensuals. O bé tècnicament el pagament de la prima de risc amb els diners del client i pel diferencial el pagament d’una renda vitalícia. És a dir, el banc minimitza al màxim els riscos, i satisfà el seu legítim dret de maximitzar-ne els beneficis.

Expansió publica les conclusions a les carteres dels fons de pensions als Estats Units. Queden lluny els temps en què les carteres utilitzaven la fórmula clàssica de 60% a Borsa i 40% a Bons. Progressivament, han anat diversificant cap a altres classes d’actius, com ara el capital risc, el sector immobiliari o els fons de cobertura. Però habitualment, mantenen aquest tipus de posicions per sota del 20% de la cartera, en ser menys líquides, encara que amb perspectives de més rendibilitat a llarg termini. La caiguda de les accions i els bons a l’any 2022 ha provocat un increment del percentatge en la participació del patrimoni dels fons de capital risc per un efecte totalment aritmètic. Estimen que els sobren 30.000 milions de dòlars. En aquest cas també seran els gestors de fons els qui prenen les decisions d’estratègia d’assignació d’actius.

En vendes, els venedors per facturar els seus clients han d’aconseguir que els compradors comprin el producte. En cas contrari, no hi ha cap ingrés ni pagament perquè el treball comercial no és retribuït. L’única manera per al comprador de minimitzar riscos és contractant els serveis d´un assessor o consultor. Aquest podrà assessorar el client sobre el millor producte que dóna solució a les seves necessitats. El tercer concepte clau de tota operació de vendes és l’assessorament independent i qualificat. Si les empreses i els particulars no volen comprar els productes que el sistema financer considera correctes per a les seves necessitats, necessàriament han d’estar assessorats per professionals per trobar els productes que realment necessiten. No és el mateix comprar un cotxe, comprar roba que comprar productes financers.

Jaume Quibus

L’actuari i economista Jaume Quibus és DEA d’economia financera i comptabilitat, llicenciat en ciències actuarials i financeres, llicenciat en ciències econòmiques i empresarials per la Universitat de Barcelona i PDD per IESE-Universitat de Navarra. Membre titular de les associacions següents: Col·legi d’Actuaris de Catalunya, Col·legi d'economistes de Catalunya, Instituto de Actuarios Españoles, International Actuarial Association, Associació Catalana de Comptabilitat i Direcció, i també d’Alumni d’IESE. Soci fundador el 1998 de la societat professional actuarial Quibus, membre titular amb el número 6 de societats del Col·legi d’Actuaris de Catalunya.

Entrades relacionades:

  1. Esperança de vida – setembre
  2. Entrevista El Punt Avui: “El repte del 8 milions i envellits”.
  3. Sempre cal millorar
  4. McCarthy i Trump surten guanyadors

Contacta'ns

    Retribució de l’estalvi

    Subscriu-te a la nostra newsletter diària sobre notícies d'assessorament, independent i qualificat, i el seu impacte en les assegurances d'empreses i particulars

    Subscriu-te

    Contacta'ns

    +34 93 284 04 78
    info@quibus.es

    On som?

    Avinguda Josep Tarradellas 38,
    08029, Barcelona

    Edifici del centre de negocis SBC

    Avís legal | Política de privacidad | Política de cookies

    Gestionar el consentimiento de las cookies
    Para ofrecer las mejores experiencias, utilizamos tecnologías como las cookies para almacenar y/o acceder a la información del dispositivo. El consentimiento de estas tecnologías nos permitirá procesar datos como el comportamiento de navegación o las identificaciones únicas en este sitio. No consentir o retirar el consentimiento, puede afectar negativamente a ciertas características y funciones.
    Funcional Sempre actiu
    El almacenamiento o acceso técnico es estrictamente necesario para el propósito legítimo de permitir el uso de un servicio específico explícitamente solicitado por el abonado o usuario, o con el único propósito de llevar a cabo la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadísticas
    El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu Proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para crear perfiles de usuario para enviar publicidad, o para rastrear al usuario en una web o en varias web con fines de marketing similares.
    Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
    Ver preferencias
    {title} {title} {title}
    • Català
    • English
    • Español (Spanish)